להצלחת ורפואת גפן בת אפרת וכלל חולי עמו ישראל
ליקוטים וסיפורים נפלאים לפרשת וישלח תשפ"ה – מאת ר' ברוך רובין הי"ו
ליקוטים וסיפורים נפלאים לפרשת וישלח – מאת ר' ברוך רובין הי"ו "עם לבן גרתי ואחר עד עתה" (לב, ה) כלומר עם לבן הרשע גרתי ותרי"ג מצוות שמרתי. (רש"י ) אור שבעת הימים הבעל
מאמר לפרשת וישלח – מאת הרב מנחם צדוק.
לק"י מאמר לפרשת "וישלח" מאת: מנחם צדוק. יעקב שולח מלאכים של ממש לעשו אחיו.(על פי רש"י) לאחר שבפרשה הקודמת נמתחו קווים גדולים בכל מסכת חייו של יעקב אבינו ע"ה ובהם נפתולי החיים שפקדו אותו
פרשת וישלח יעקב – "קָטֹנְתִּי מִכֹּל הַחֲסָדִים וּמִכָּל הָאֱמֶת אֲשֶׁר עָשִׂיתָ אֶת עַבְדֶּךָ כִּי בְמַקְלִי עָבַרְתִּי אֶת הַיַּרְדֵּן הַזֶּה וְעַתָּה הָיִיתִי לִשְׁנֵי מַחֲנוֹת". – מאת הרב איתי אליצור שליט"א
קטנתי יעקב עומד לפני ה' ואומר: "קָטֹנְתִּי מִכֹּל הַחֲסָדִים וּמִכָּל הָאֱמֶת אֲשֶׁר עָשִׂיתָ אֶת עַבְדֶּךָ כִּי בְמַקְלִי עָבַרְתִּי אֶת הַיַּרְדֵּן הַזֶּה וְעַתָּה הָיִיתִי לִשְׁנֵי מַחֲנוֹת". מסר חשוב עלינו ללמוד מיעקב. בגלל המצב הקשה הוא
דברי תורה לשולחן שבת – פרשת וישלח
דברי תורה לשולחן שבת – פרשת וישלח וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשיו אחיו וגו' (לב, ד) תיבת "לפניו" שבמקרא מה משמעות יש לה ומה באה ללמדנו. אלא שאמרו במדרש כי אין נעשה
דבר תורה לפרשת וישלח
דבר תורה לפרשת וישלח "כִּי יָרֵא אָנֹכִי אֹתוֹ פֶּן יָבוֹא וְהִכַּנִי אֵם עַל בָּנִים" (פרק לב'פסוק יב') יעקב אבינו חוזר מחרן לבית הוריו, ונערך לפגישתו עם אחיו עשיו, אותו אח שלפני עשרים ושתים
ליקוטים וסיפורים נפלאים לפרשת ויצא תשפ"ה– מאת ר' ברוך רובין הי"ו
ליקוטים וסיפורים נפלאים לפרשת ויצא – מאת ר' ברוך רובין הי"ו "והנה מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו" (כח, יב ) פירש רש"י ז"ל "עולים ויורדים – עולים תחילה ואחר כך יורדים, מלאכים שליווהו
פרשת ויצא: יעקב עוזב את באר שבע
פרשת ויצא: יעקב עוזב את באר שבע בפרשת ויצא, סיפורו של יעקב אבינו ממשיך להתפתח, ובמיוחד סיפור יציאתו מבאר שבע. יציאה זו מסמלת לא רק את שינוי המקום, אלא גם את התחלת פרק חדש
פרשת ויצא יעקב – מאת הרב איתי אליצור שליט"א
פרשת ויצא יעקב – מאת הרב איתי אליצור שליט"א היכן הוא בית האלהים? בפרשתנו מתעורר יעקב משנתו ואומר "מה נורא המקום הזה אין זה כי אם בית אלהים". האם בית אלהים נמצא בבית אל,
דבר תורה לפרשת "ויצא" מאת הרב מנחם צדוק.
לק"י דבר תורה לפרשת "ויצא" מאת הרב מנחם צדוק. מלאך, בא בפירושו בכמה וריאציות שונות. אלא שהמקשר ביניהם הוא עניין פונקציונלי של השליחות. ומה שראה כאן יעקב אבינו בחלומו הנבואי, ראה בעצם סידרו של
דברי תורה לשולחן שבת – פרשת ויצא
דברי תורה לשולחן שבת – פרשת ויצא ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה (כח, י) איתא בגמרא מגילה (יז, ב) 'תניא היה יעקב בבית עבר מוטמן ארבע עשרה שנה', וילפינן שם (טז, ב)
דבר תורה לפרשת ויצא יעקב
"וַיַּעֲבֹד יַעֲקֹב בְּרָחֵל שֶׁבַע שָׁנִים וַיִּהְיוּ בְעֵינָיו כְּיָמִים אֲחָדִים בְּאַהֲבָתוֹ אֹתָהּ" (פרק כט' פסוק כ') יעקב אבינו מגיע לשלב שבו הוא נדרש להקים את בית ישראל, בית שעתיד להוות ראש ומגדל לכל עם ישראל לדורותיו.
ליקוטים וסיפורים נפלאים לפרשת תולדות תשפ"ה – מאת ר' ברוך רובין הי"ו
ליקוטים וסיפורים נפלאים לפרשת תולדות – מאת ר' ברוך רובין הי"ו "ויעתר יצחק לה'" (כה, כא ) "הרבה והפציר בתפילה" (רש"י). מספרים על הגאון ר' יעקב ישראל קנייבסקי, הסטייפלער זצ"ל, כי פעם אחת
פרשת תולדות מאת: הרב מנחם בר' רחמים צדוק
פרשת תולדות מאת: הרב מנחם בר' רחמים צדוק "גּוּר בָּאָרֶץ הַזֹּאת וְאֶהְיֶה עִמְּךָ וַאֲבָרְכֶךָּ כִּי לְךָ וּלְזַרְעֲךָ אֶתֵּן אֶת כָּל הָאֲרָצֹת הָאֵל וַהֲקִמֹתִי אֶת הַשְּׁבֻעָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לְאַבְרָהָם אָבִיךָ" מערכת היחסים בין א-לוהים, עם
פרשת אלה תולדות – מאת הרב איתי אליצור שליט"א
אלה תולדות ספר בראשית בנוי פרקים פרקים, כשכל פרק פותח במלים "אלה תולדות". מיד אחרי שתוארו שבעת ימי בראשית והעולם שנברא בהם, פותחת התורה ואומרת: אֵלֶּה תוֹלְדוֹת הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ בְּהִבָּרְאָם בְּיוֹם עֲשׂוֹת ה' אֱלֹהִים
דברי תורה לשולחן שבת – פרשת תולדות
דברי תורה לשולחן שבת – פרשת תולדות ואלה תולדות יצחק בן אברהם אברהם הוליד את יצחק (כה, יט) וכבר עמד רש"י על דוחק לישנא דקרא שבא לספר תולדותיו וזרעותיו של יצחק, וממשיך בלידת
דבר תורה לפרשת תולדות
דבר תורה לפרשת תולדות וְאֵלֶּה תּוֹלְדֹת יִצְחָק בֶּן אַבְרָהָם, אַבְרָהָם הוֹלִיד אֶת יִצְחָק! (פרק כה' פסוק יט') בפסוק הראשון של הפרשה רואים אנו שקיים הבדל בין מה שכותבת התורה על יצחק, לבין מה שנכתב