ראיתי מה שכתב ידידי הרה"ג יהודה גמליאל שליט"א ודברי טעם הם.
אם כי למעשה איני אומר להתגלח במועד בקום ועשה, אך איני מוחה במתגלחין, מהטעמים שכתב.
(אגב, ראיתי את דברי הרב רצון ערוסי שליט"א והם יותר מתמוהין. ופשוט שאין לחלק בין תספורת הראש לתספורת הזקן לענין גזירת חז"ל. הגע בעצמך, דהלא ברור לכל מבין שהתגלחת בזמנם היתה כפי שנהגו אבותינו, הנקרא היום קרחת. וממילא דכל תוספת גדילת השיער מקרחת ומעלה הוא בסוג ניוול, ולפי"ז גזירת חז"ל היתה על שיער בגודל 1 ס"מ, אך בימינו שיש סוג תספורת שגם אחר שסיפר נשאר לו 1 ס"מ בשיער הכי קצר, ובבלוריתו )הנקראת כך כיום(, אף יותר…אין גזירת חז"ל על תספורת זאת שלא נהגה בימיהם. אתמהה. ישתקע הדבר ולא יאמר. ויש להאריך אך אכ"מ.)
ואחתום בברוך לידידי שליט"א כה יתן לו ה' וכה יוסיף, וירבה בישיבה על התורה ועל העבודה מתוך בריאות הגוף והנפש, אושר ועושר שפע ברכה ומעול מלכות ועול דרך ארץ יזכה לחופש.
ידידו הכותב וחותם לכבוד עמלי תורה ומעייניה.
ק"ו אבישי שלמה ס"ט
ראיתי מה שכתב ידידי הרה"ג יהודה גמליאל שליט"א ודברי טעם הם.
אם כי למעשה איני אומר להתגלח במועד בקום ועשה, אך איני מוחה במתגלחין, מהטעמים שכתב.
(אגב, ראיתי את דברי הרב רצון ערוסי שליט"א והם יותר מתמוהין. ופשוט שאין לחלק בין תספורת הראש לתספורת הזקן לענין גזירת חז"ל. הגע בעצמך, דהלא ברור לכל מבין שהתגלחת בזמנם היתה כפי שנהגו אבותינו, הנקרא היום קרחת. וממילא דכל תוספת גדילת השיער מקרחת ומעלה הוא בסוג ניוול, ולפי"ז גזירת חז"ל היתה על שיער בגודל 1 ס"מ, אך בימינו שיש סוג תספורת שגם אחר שסיפר נשאר לו 1 ס"מ בשיער הכי קצר, ובבלוריתו )הנקראת כך כיום(, אף יותר…אין גזירת חז"ל על תספורת זאת שלא נהגה בימיהם. אתמהה. ישתקע הדבר ולא יאמר. ויש להאריך אך אכ"מ.)
ואחתום בברוך לידידי שליט"א כה יתן לו ה' וכה יוסיף, וירבה בישיבה על התורה ועל העבודה מתוך בריאות הגוף והנפש, אושר ועושר שפע ברכה ומעול מלכות ועול דרך ארץ יזכה לחופש.
ידידו הכותב וחותם לכבוד עמלי תורה ומעייניה.
ק"ו אבישי שלמה ס"ט