סוד "אני והו הושיעה נא"
מאמר מאת הרב ד"ר בר-עמ"י מנכ"ל "אות-לעולם" מכון לחקר הלשון והכתב בישראל
"הבה ונבדוק" שני בטויים צמודים:
"אנא ה' הושיעה נא"(חלק מפסוק מתהילים, מההלל) ואחריו "אני והו הושיעה נא"
שני המשפטים הללו שווים בסופם: במילים "הושיעה נא"
א) האם הם גם שווים בתחילתם?
מצאו ובדקו! "אנא הוי'ה" בגימ' 52+26=78 וגם הביטוי:"אני והו" 61+17=78 (78 רומז ל-3 פעמים שם הוי'ה)
אי לכך מצאנו הקבלה מושלמת בין שני המשפטים הללו. ומה הקשר לשם ע"ב?
ב) מנין נלקחו המילים "אני" והמילה "והו" ?
המתבונן יבדוק ויראה השם הראשון בשם ע"ב הוא ""והו" והשם הראשון בתחילת החצי השני הוא השם "אני". פירוש אם נחלק את כל 72 השמות לשני חלקים שווים(36+36) השם הראשון בחלק הראשון הוא :"והו" והשם הראשון בתחילת המחצית השניה הוא שם מס' 37(בשורה ה-5 בעמודה ה') והוא "אני".
ג) החוקר הגדול, המתבונן לעומק יותר ישאל: הרי המילה "והו" כתובה גם במקום נוסף..(השם הראשון בשורה מס'7) אולי מסדרי התפילה התכוונו למילה הזאת הנמצאת במקום ה-49 ? ועוד יותר יחקור השואל הרי הביטוי הוא "אני והו" ולא "והו אני"
נאמר לשואל המתבונן, צדקת!!!!
ד) חכמים רצו לשבור את מידת הדין" ולכן לקחו את השם מס' 37 ואת השם מס' 49 ויצרו מהם חיבור . ערכם של שני המקומות הללו הוא :86!!(37+49=)
ו-86 רומזים לשם "א/להים" שהיא מידת הדין ויצרו מהם חיבור לשם שערכו =78 שהוא 3 פעמים חסד ורחמים ,3 פעמים מספר "הויה" (26X3=78)
והרי זה תמציתו של כל שם ע"ב שהפכנו 216 אותיות הרומזות למילה "גבורה" ל-3 פעמים 72, פירוש ל-3- פעמים המילה :"חסד" –שערכה 72!!!(72X3=216)
ה) בלי שנכיר את שם ע"ב לא נבין מה שאנו אומרים עשרות פעמים את המשפט הזה בעיקר בימים נוראים בחג הסוכות, אנו אומרים "אני והו הושיעה נא". מה פירוש?
שמות פרשת בשלח פרק ט"ו פסוק י"ט 15 מילים 72 אותיות {סה"כ: עונים באימה (56) ואומרים ביראה (216)}
ויסע מלאך הא/להים ההלך לפני מחנה ישראל וילך מאחריהם ויסע עמוד הענן מפניהם ויעמד מאחריהם
הפסוק הצמוד: פסוק כ' 20 מילים 72 אותיות
ויבא בין מחנה מצרים ובין מחנה ישראל ויהי הענן והחשך ויאר את הלילה ולא קרב זה אל זה כל הלילה
הפסוק הצמוד פסוק כ"א 21 מילים 72 אותיות
ויט משה את ידו על הים ויולך ידוד את הים ברוח קדים עזה כל הלילה וישם את הים לחרבה ויבקעו המים
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | |
1 | והו 1 | ילי | סיט | עלם | מהש | ללה | אכא | כהת |
2 | הזי | אלד | לאו | ההע | יזל | מבה | הרי | הקם |
3 | לאו | כלי | לוו | פהל | נלך | ייי | מלה | חהו |
4 | נתה | האא | ירת | שאה | ריי | אום | לכב | ושר |
5 | יחו | להח | כוק | מנד 36 | אני 37 | חעם | רהע | ייז |
6 | ההה | מיך | וול | ילה | סאל | ערי | עשל | מיה |
7 | והו 49 | דני | החש | עמם | ננא | נית | מבה | פוי |
8 | נמם | ייל | הרח | מצר | ומב | יהה | ענו | מחי |
9 | דמב | מנק | איע | חבו | ראה | יבם | היי | מום 72 |
חג שמח לכם ולכל בית ישראל בכל מקום שהם, אכי"ר.
פירוט רחב יותר בספרו "ממלכת האותיות" 054-449-1118 (מצווה להפיץ לזיכוי הרבים)
רש"י במס' סוכה דף מ"ה ע"א אומר שוהו הוא השם מס' 1 ולא השם מספר 49, למרות שאומרים אני והו ולא אומרים והו אני, והתוס' שם מסכימים עם רש"י.